ВІД NEDC ДО WLTP: ЩО ЗМІНИТЬСЯ?

У розділі Рекомендації водіям

WLTP-4ua

Європейський цикл руху (NEDC) – це підхід, який був розроблений в 1980-х роках для розрахунків споживання пального автомобілем та викидів. Через еволюцію в технологіях та умовах водіння NEDC на сьогодні стає все більш неактуальним.

Тому Європейський Союз (ЄС) підготував новий тест, який має назву Всесвітня гармонізована методика випробувань для легких автомобілів (WLTP), який застосовується з вересня 2017 року.

 

ОСНОВНІ ВІДМІННОСТІ МІЖ ДВОМА ПРОЦЕДУРАМИ


Запровадження WLTP відбувається поетапно. WLTP офіційно застосовується до нових типів автомобілів з вересня 2017 року. Нові типи автомобілів – це моделі, які виходять на ринок вперше.
Виробники запроваджують WLTP для нових типів автомобілів, з моменту набуття чинності  законодавства в ЄС (не раніше кінця липня 2017 р).
WLTP буде застосовується до всіх нових автомобілів, зареєстрованих з вересня 2018 року.
Заходи ЄС направлені також на автомобілі кінцевої серії. Вони дозволяють мати обмежену кількість непроданих транспортних засобів на складі, якщо вони перевірені попереднім тестом (NEDC). Такі автомобілі повинні бути продані до вересня 2019 року.

Незважаючи на те, що WLTP забезпечує набагато більш реалістичне уявлення про умови, що виникають на дорозі, в порівняні з лабораторним тестом NEDC, він, все одно, не охоплює всі можливі варіації. Більше того, кожен водій і надалі матиме індивідуальний стиль водіння: один – прискорюється та гальмує дуже швидко, а інший віддає перевагу консервативному стилю управління автівкою.
Беручи до уваги те, що поведінка водія, трафік та погодні умови відрізнятимуться у різних країнах, різниця між викидами, виміряними в лабораторних умовах, і в реальному світі, лишатиметься й надалі.
Оскільки немає єдиного значення реальних викидів, тільки значення, отримані в результаті стандартизованих лабораторних випробувань, дозволяють безпосередньо порівнювати викиди та споживання пального різними моделями автомобілів від різних виробників.

 

WLTP представляє собою більш реалістичні умови тестування. До них відносяться:

  • більш реалістична поведінка водіння;
  • більший діапазон ситуацій водіння (міська, приміська, головна дорога, автомагістраль);
  • довші тестові відстані;
  • більш реалістичні температури навколишнього середовища, наближені до європейських середніх показників;
  • вищі середні та максимальні швидкості;
  • вища середня і максимальна потужність приводу;
  • більш динамічні та репрезентативні показники прискорення та уповільнення;
  • коротші зупинки;
  • вибіркове обладнання: значення CO2 та споживання пального надаються для окремих транспортних засобів в залежності від їх конструкції;
  • суворіші для автомобіля умови налаштування та вимірювання;
  • дає змогу дізнатися найкращі та найгірші значення, що базуються на інформації від споживача, відображаючи варіанти, доступні для подібних моделей автомобілів.

Завдяки всім цим вдосконаленням, WLTP забезпечує набагато точнішу основу для розрахунків споживання пального автомобілем та викидів.
Таким чином гарантується, що лабораторні вимірювання краще відображають продуктивність автомобіля на дорозі.